NUEVO BLOG

NUEVO BLOG
EL HERMANO PEQUEÑO DE RECUPERANDO IDEAS.

lunes, 27 de abril de 2009


Sindicat de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament del País Valèncià C/Juan de Mena, 18 Tel.963 91 91 47 Fax:963 92 43 34 CP 46008 València correu-e: stepv@intersindical.org http//:www.intersindical.org/stepv

Sectors conservadors intenten confondre i manipular la comunitat educativa La millora del sistema educatiu valencià i de les condicions laborals del professorat, motius de la vaga del 28A La millora del sistema educatiu valencià i de les condicions laborals del professorat són el rerefons de la convocatòria de la vaga del 28 d’abril. Les acusacions de sectors conservadors i d’entitats contràries a la convocatòria de la vaga perquè es tracta d’una mobilització política sense reivindicacions laborals només responen a l’interés de contrarestar el previsible èxit de la mobilització. La mobilització de la comunitat educativa aquests darrers mesos ha dut a sectors socials importants a donar el seu suport a la vaga. Partits polítics de l’oposició, associacions de veïns, entitats culturals, socials i cíviques diverses, etc., han fet públic el seu suport i han anunciat la seua participació en les manifestacions previstes a les tres capitals valencianes el 28 d’abril. El moviment no és estrictament educatiu, sinó que s’ha convertit en un moviment social de gran transcendència. D’altra banda, els tretze punts reivindicatius de la Plataforma per l’Ensenyament Públic contenen aspectes que millorarien la qualitat de l’ensenyament públic, de l’atenció en condicions al nostre alumnat i, també, les condicions laborals del professorat. Una xarxa pública de 0-3 anys crearia nous llocs de treball, la dotació de mestres especialistes d’anglés a infantil i primària i l’estabilitat i l’ampliació de les plantilles en tot el sistema educatiu públic –incloent-hi personal d’administració i professionals com educadors, fisioterapeutes, assistents socials, sanitaris, etc.-, també. I, a més, milloraria la càrrega de tasques que arrosseguen actualment els docents. I més: l’eliminació dels barracots i la rehabilitació i construcció de centres educatius, la matriculació equilibrada de l’alumnat amb necessitats educatives especials en tots els centres sostinguts amb fons públics, l’elaboració de plans eficaços de lluita contra el fracàs escolar, la neutralitat de l’administració i el fi d'actuacions partidistes encaminades a controlar les juntes directives dels centres escolars, la retirada de l’ordre d’EpC i la concessió de beques de transport i menjador escolar per a tot l’alumnat són mesures que creen un clima de treball favorable en els centres i, per tant, milloren les condicions laborals del professorat i la qualitat de l’atenció a l’alumnat i la seua formació i preparació per a la vida. Tots aquests motius són els que han impulsat a la comunitat educativa a eixir al carrer els darres mesos, a intentar negociar i arribar a acords amb l’administració i, finalment, a convocar la vaga del 28 d’abril davant la immobilitat de la Conselleria d’Educació. Qualsevol altra interpretació més enllà dels motius assenyalats només pretenen confondre a la comunitat educativa, manipular-la i fer fracassar un procés de lluita exemplar per un sistema educatiu de qualitat, amb les millors condicions laborals i d’atenció a l’alumnat possibles.

26 d’abril de 2009

No hay comentarios:

Publicar un comentario